Om eventplanering är en stor del av ditt arbete eller om det mellan varven hamnar på ditt bord att boka möten, konferens eller kick off av något slag är ett verktyg för att planera och organisera ett måste. Tidigare har man brottats med excel, metervis med checklistor eller oändliga mailkonversationer med gäster, arrangörer eller deltagare. Idag finns ett stort utbud av verktyg och tjänster för att undvika detta och spara dig som ska skapa event mycket tid. Event Logic är en webbaserad helhetslösning där du enkelt kan administrera alla delar av ett event, allt ifrån upphandling, bokning, deltagarhantering och kommunikation med leverantörer. Läs vidare om hur du kan skapa event i Event Logic.
Skapa ett nytt event eller få inspiration av andra
I Event Logic finns det över 2500 leverantörer att välja bland, allt ifrån transport, lokaler, personal, underhållning, föreläsare, mat och dryck. Vi alla vet dock att även om ett bra utbud av leverantörer är extremt viktigt för den som bokar ett event så kan många val skapa lite beslutsångest. Du kan därför även bläddra bland våra färdiga koncept, antingen kan du boka det direkt eller bara bli inspirerad. Du kan sedan skapa egna event och på så sätt återanvända ett lyckat koncept, du sparar då tid och vet att du får precis det du önskat.
Skicka ut offerter
Det vanligaste vi möts av då vi skickat ut offerter till leverantörer och sedan sätter oss ned för att jämföra dem är att det är mycket information och att offertförslagen kan ha extremt olika karaktär och upplägg. Det blir svårt att jämföra dem på ett rättvist sätt och de kan alla uppfattat din förfrågan på olika sätt. Att då möjliggöra för beställaren att skicka ut tydliga och lättöverskådliga offertförfrågningar underlättar avsevärt, även för leverantören. Du kan enkelt jämföra prislappen för eventet eller exportera och skicka vidare.
Kommunicera direkt i verktyget
Att blanda upp en redan full mailkorg med ytterligare mail från leverantörer, arrangörer och deltagare är sällan en varken god eller särskilt tidseffektiv idé. I Event Logic kan du sköta all kommunikation direkt i verktyget och på så vis enkelt hålla kolla på alla konversationer och även då om du skapar flera event samtidigt. Att ha detta och mycket mer i samma verktyg kommer att spara er mycket tid i planeringen.
Hantera ändringar
Alla som arbetar med event vet att det är extremt snabbföränderligt, det är då viktigt att vara en kvick och duktig problemlösare. När ändringar sker berör det ofta flera parter och kommunikationen däremellan är ofta en flaskhals. I Event Logic går ändringarna automatiskt ut till berörda parter och du slipper ringa runt och informera hotell eller restauranger om eventuella bortfall eller liknande.
Nu har du fått en snabb inblick i några av de fördelar det finns med att använda ett planeringsverktyg som Event Logic när du ska skapa event. Vill du veta mer eller skapa ett kostnadsfritt konto kan du antingen gå vidare här eller kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång!