Event Logic digitaliserar upphandling och hanteringen av möten & events för Momentum Industrial

You are currently viewing Event Logic digitaliserar upphandling och hanteringen av möten & events för Momentum Industrial

Momentum Industrial har valt att använda sig av Event Logics plattform för att upphandla, planera och bjuda in till möten, event & konferenser.

– Vi ser klara fördelar med att samla alla delar kring möten och konferenser på en och samma plats, både för att sänka kostnaderna och få full kontroll över hela processen. Vi kommer att kunna hantera allt från start till mål med att planera, upphandla och organisera möten och event som tidigare tagit mycket tid från vår personal. Med ett effektivt verktyg kommer vi kunna lägga den tiden på andra delar i verksamheten, säger Fredrik Andersson, strategisk inköpare på Momentum Industrial.

Den annars komplexa kommunikationen som sker mellan mötesplanerare, leverantörer och deltagare kommer att förenklas och bli tydligare i samband med användandet av verktyget där berörd aktör automatiskt informeras vid ändring i bokning eller deltagarlistor.

– Det är väldigt glädjande att Momentum Industrial har valt att nyttja fördelarna med vårt verktyg. Likt många av våra befintliga kunder, kommer Momentum Industrial att göra stora kostnadsbesparingar vid bokning, spara tid genom enklare hantering och snabbt få tillgång till våra 4.000 leverantörer för att boka möten och aktiviteter, säger Henrik Vallentin, VD på Event Logic.

Om Momentum Industrial (publ)
En av de ledande återförsäljarna av industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industrisektorn i Norden. Företaget omsätter cirka 1,2 miljarder SEK per år och har cirka 330 medarbetare

Kontakta mig för mer information

Steven Ide
Försäljningschef
Event Logic
+46 (0)703 61 41 04
steven@eventlogic.se