Företagsevent – Boka, planera och hantera i Event Logic

You are currently viewing Företagsevent – Boka, planera och hantera i Event Logic

För att arbeta med att boka olika typer av företagsevent är det viktigt att vara en snabbtänkt och noggrann person som kan ha många bollar i luften. Vi vet hur snabbföränderligt ett företagsevent kan vara och hur karaktären av ett event kan skifta beroende på om det är en kick off, konferens eller ett kundevent. Det är viktigt att ha ett bra verktyg eller liknande för att hålla redan på alla detaljer kring eventet och vi kommer nedan att diskutera en del av de fördelar du får genom att arbeta med ett planeringsverktyg som Event Logic.

Överträffa allas förväntningar
För att lyckas med att skapa ett från start till stopp exceptionellt företagsevent gäller det att ha en så bra struktur och kontroll att man kan tänka på annat. Det är inte när du försöker komma ihåg vem som är allergiskt mot nötter som du lyckas skapa det där lilla extra, det förväntas du helt enkelt ha koll på. Om du helt enkelt har ett välarbetat system för att samla och komma åt all information kan du helt enkelt minimera den tid du lägger på att leta reda på den och istället fundera på en tävling eller goodiebag som faktiskt kommer att överträffa gästernas förväntningar.

Skippa Excel, checklistor och oändliga mailkonversationer
Det vanligaste beteendet vi ser bland alla som arbetar med att boka olika typer av företagsevent är att de använder sig av Excell eller andra typer av dokument för att samla all information och använder även sin mail för att sköta all kommunikation med deltagare, arrangörer, leverantörer och så vidare. Det vi ser är att det går alldeles utmärkt att samla all information på detta vis, det vi dock ser är att det slösas oändligt med tid på att leta fram informationen igen. Om du istället använder dig av ett planeringsverktyg nästa gång du ska boka ett företagsevent kommer du att kunna samla all information om just ett specifikt event på ett och samma ställe och där uppdelat i allt som har med gästerna att göra, allt som har med leverantörer att göra, allt som har med tidsschemat att göra och så vidare.

Allt digitaliseras av en anledning
I en rasande fart digitaliseras allt kring oss, vi blir snabbt bekväma med nya tjänster och det blir vi eftersom att det är en sådan stor förenkling av många vardagliga sysslor som erbjuds. Det finns alltid bakåtsträvare men sanningen är att den stora massan är genetiskt bekväm och slukar därför all form av tidsbesparande funktioner med hull och hår. Ett bra exempel här är vår digitala inbjudan. Den kommer att spara er mycket tid och huvudvärk då en digital inbjudan öppnar upp för bättre kommunikation till gästen, till skillnad från det allt mer statiska kommunikation en inbjudan per post kan erbjuda. Du kan snabbt sammanställa vilka som svarat på inbjudan och sedan skräddarsy din kommunikation till de som tackat ja, tackat nej eller kanske glömt svara. Du kan på ett väldigt enkelt sätt välja vilken information du vill ha av gästerna, kanske tröjstorlek, om dem vill ha övernattning eller allergier och du kan sedan enkelt addera information som du kanske glömt.

Här är några av våra argument för varför man ska boka sina företagsevent i ett planeringsverktyg man känner sig bekväm med. Gå in på Event Logic och skapa ett gratiskonto redan nu eller läs mer om planeringsverktyg