Anticimex stora bokningsutmaning!

Anticimex stora bokningsutmaning!

Hur upphandlar och bokar du 120 utbildningslokaler?

Om du skulle upphandla och planera 120 utbildningar och konferenser under ett år, var skulle du börja? Googla på hotell och konferensanläggningar som är lämpade för ändamålet? Maximera dina kunskaper i Excel för att hålla ordning på alla inbjudna deltagare och alla förändringar? Klistra fast telefonen vid örat för att hinna ta alla samtal? Det är utan tvekan en stor, stor utmaning som tar mycket tid och som kräver att många bollar hålls i luften samtidigt. Detta är Märit Haqués, hos Anticimex vardag. Hon bokar alla Anticimex utbildningslokaler och loginätter i Event Logic. Läs hur Event Logic effektiviserar bokningsarbetet för Anticimex.

Anticimex utmaning

● 120 + skilda utbildningstillfällen på olika platser i Sverige inklusive loginätter
● Enstaka anläggningar, lokaler och hotell som ska kontaktas, upphandlas, bokas och hanteras

Ett hårt och tidskrävande arbete

Utan Event Logic skulle det stora antalet utbildningstillfällen göra det tufft för Märit att hålla koll på alla bokningar, vilka deadlines som är nära för slutbekräftelser och alla de ändringar som är mer regel än undantag för en eventplanerare.

Utan Event Logic så hade det helt klart varit svårt att hinna med. Med så många utbildningar som vi genomför är det svårt att få en överblick över alla bokningar och ändringar utan ett verktyg som samlar allt på en plats, berättar Märit.

Resultatet av samarbetet med Event Logic

I sin roll är Märit van att hålla många bollar i luften men det ska även gå att passa över till någon vid behov. Samarbetet och överlämning till kollegor har blivit bättre, när allt arbete sköts gemensamt i Event Logic tack vare de samarbetsfunktioner som finns i systemet. I Event Logic bjuder Märit in sina kollegor så att de har tillgång till samma information och kan följa processen eller hoppa in i planeringen om det skulle krävas.

Idag bokas alla Anticimex utbildningslokaler i Event Logic. Det ger mer kontroll över bokningsarbetet och framförallt sparar det tid.

Jag arbetar mycket effektivt med Event Logic och har större kontroll på varje bokning som jag också enkelt kan ändra direkt med ”drag-and-drop, istället för att ringa och mejla varje leverantör. Spårbarheten är toppen, genomförda och framtida bokningar finns ju där, så jag behöver inte leta igenom långa mejlkonversationer för att hitta vad som är bestämt, så jag är jättenöjd över samarbetet med Event Logic, avslutar Märit.

Märit Haqués och Anticimex är en av våra stolta samarbetspartners som har en vilja att arbeta på nya och mer effektiva sätt i sitt arbete med event, utbildningar och konferenser. Våra partners hjälper oss att utvecklas och förändra den traditionella eventbranschen.

Om du inte redan arbetar i Event Logic, klicka här för att få veta mer. Självklart så kontaktar vi dig gärna om du önskar en demo eller vill veta mer.

Stäng meny