Den period vi befinner oss i just nu – strax före att restriktioner hävs och samhället öppnas upp – ses med fördel som en möjligheternas tid. För det är nu, innan ni återigen är fullt upptagna av alla de utmaningar som präglar vardagen i tider av bokningar och besök, som ni har chansen att ställa ett antal viktiga frågor till er själva. I grund och botten är kärnfrågan densamma. Hur sticker ni ut ur mängden? Hur porträtterar ni er anläggning på ett lockande sätt i de plattformar bokningarna äger rum? Svaren på dessa frågor kommer högst troligt att skilja sig lite åt efter pandemin, jämfört med tidigare. I detta blogginlägg följer därför några konkreta tips och råd kring hur ni, med hjälp av bilder kan framhäva de aspekter som bokarna kommer att prioritera högst, framöver.
Bilder – reflektera, diskutera och omvärdera
Är det exempelvis rummen på er anläggning som är av störst vikt att synliggöra? Eller är det snarare möjligheten att samla hela gänget kring mat, dryck och givande samtal? Såväl nu som framöver lär faktorer likt förutsättningarna att hålla rimliga avstånd, vistas utomhus eller att involvera den småkrassliga distansdeltagaren via tekniska hjälpmedel sannolikt vara av större vikt än hur sovrummen ser ut, även om en inbjudande och trevlig miljö på det stora hela, alltid är av godo. Vi rekommenderar er hursomhelst att reflektera över om ni står särskilt väl rustade att erbjuda någon av de faktorer som bokarna kommer att prioritera högst framöver. Om så är fallet – se till att det är det ni visar upp, såväl i Event Logic som på andra ställen.
För tips kring texter: Klicka här